2 3 tan tin tun ... !!!!: December 2010
Photobucket

the best saye!!

...LePaS Follow SaYe BacE iNi PuLa...
►Totorial : Tips Tingkatkan Follower
(Sebarkan Tips ini Tanda anda Prihatin)











Monday, December 6, 2010


Cinta Itu Ketawa Dan Airmata

Ketawa dan airmata
Itu sebenarnya cinta
Kalau kau sedih pasti ku rasa
Begitu sebaliknya

Ku senang engkau cemburu
Itu tanda kau sayangiku
Baru kau takut kehilanganku
Begitu juga aku

Ku juga suka bila kau curiga
Itu mengajarku erti setia
Apa pun sikapmu aku terima
Asalkan ada kebaikan
Walaupun sering kau ku tinggalkan
Itu tiada bermakna
Kau ku abaikan

Memang sesekali sikapmu
Membuat aku jemu
Hingga kau takku pedulikan
Untuk menyedarkan

Belum pernah ada cinta
Di dalam kehidupan manusia
Sepanjang masa bahagia
Tanpa air mata...

luahan hatiku padamu..........

Airmata Saksi Cinta Ku

Tak dapat nakku gambarkan sayang
Betapa kuatnya cintaku ini
Hanya tuhan saja yang tahu niatku yang suci
Ingin terus hidup bahagia denganmu

Dari hari ke hari kurasa
Kasih sayang kusemakin dalam
Tak pernah kubenci padamu
Walaupun hatiku pernah dilukai

Jangan kau pergi meninggalkanku
Tak sanggupku berpisahmu
Bagaimana nanti bila aku rindu
Dimana tempat nakku bermanja

Demi tuhanku sayang padamu
Airmata menjadi saksinya
Bagaimana lagi hendakku buktikan
Kesetiaannya cintaku ini

Apakah lagi yang kau mahu
Tak cukupkah pengorbananku
Semoga kau mengerti perasaanku
Betapa ikhlasnya cintaku

Bila hatiku sudah sayang
Bukan mudah nakku lupakan
Biarpun pedih dugaan
Relaku hadapi sayang

Cinta lahir dari lubuk hati
Bukan sengaja di paksa - paksa
Sekali bilaku jatuh cinta oh... selamanya
aku ingin bersamamu ( sayang )

terima kasih segalanya....


Terima Kasih Segalanya

Terima kasih ku ucap kepadamu
Kerana sudi menyayangi diriku
Semoga kita bersama dan setia
Aku bersyukur pada Tuhan Yang Esa
Kerana dia yang menemukan kita
Semoga kita mendapat rahmat darinya
Hidup bahagia

Oh kasih indahnya kurasakan
Sewaktu engkau ada bersama di sisiku
Indahnya cintamu
Biarpun apa yang terjadi rela ku tempuh
Asal kau tahu hargai pengorbananku ini
Terhadap dirimu

Sewaktu kau berduka aku ada di sisimu menemani
Sewaktu kau gembira jangan pula kau lupa diri ini
Andainya aku tiada
Abadikan cinta kita sepanjang hayatmu

Terima kasih ku ucap kepadamu
Kerana sudi menyayangi diriku
Semoga kita bersama dan setia
Hidup bahagia...


@waynee@

Thursday, December 2, 2010

150 juta kali@_@


just for u..
mohd fairuz~_^



budak comot!!@_@




Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

@_@


Wednesday, December 1, 2010

perempuan VS lelaki


Tahukah kamu ?? ha aku nak kongsi sikit la yang pernah aku tahu n baca.....dalam hidup ni perempuan dan lelaki bayak perbezaan dan ada jugak persamaan...banyak perkara perempuan suka sebenarnya menjadi satu "kebencian" buat lelaki??ha betul ke?namun kebencian tdk semestinya membabitkan soal perasaan semata-mata tetapi juga melibatkan situasi,poersekitaran,dan ada kalanya perbuatan dimana bagi lelaki ianya sesuatu yg agk cerewet..makan masa .sejauh mana kamu berstuju dengan apa yg tertera akn ku tulis ni?

DI BILIK AIR
WANITA:shower cap,body scrub,foot scrub,perapi la,serum rambut la,gel mandian pelbagai haruman,segala jenis berus la,dan pelbagai khazanah yg terdapat dalam bilik mandi.itu jaga penampilan diri..hehe
LELAKI:berus gigi,ubat gigi dan sabun mandi..ha cukup!!ish2...

SHOPPING
WANITA:24 jam sehari sebenrnya tak cukup shopping membeli belah..macam2 la...terutamanya yg menganggap shopping in the best therapy for stressful.lau shopping tu semua baju di try nyer,alih2 sepasang dua pasang je beli.haha..lau tengah duit banyak tu,sanggup tak makan ..
LELAKI:singgah la satu kedai ,pilih ala kadar,bayar dan balik..ish2..semoga puas hati!!haha

BERBUAL
WANITA:mmg terkenal dgn sikap banyak bercakap teutamama dengan rakan-rakannya..Daya pemikiran wanita mudah merangsang topik perbualan dengan pantas.Kalau dah bercakap mmg susah berhentila!!hahagosip??!!memang suka!!
LELAKI:Lebih suka memikirkan topik perbualan terlebih dahulu bsebelum myusulkan dengan lebih terperinci

MENANGIS
WANITA:Menangis dapat melegakan perasaan..thats right!!wanita ni mampu menangis 3-4 kali sehari!!betul!!Mereka menangis kerana berduka..perkara kecil pun boleh menangis,tgk filem Hindustan pun boleh meleleh air mata sampai banjir..haha@_@,air mata merupakan senjata kaum wanita..alahai manjanya..hehe
LELAKI:Sukar mengeluarkan air mata kecuali atas dasar sesuatu yang begitu menyentuh lubuk hatinya.

KUIZ
WANITA:banyak kolum-kolum berbentu kuiz di surat khabar mahupun di majalah terutanya yang berkaitan dengan cinta dan perhubungan?itulah kegemaran kita!!setuju..haha..sentiasa teruja untuk mencubanya dan mudah terpengaruh dengan jawapan di pengakhiran kuiz tersebut
LELAKI:lebih suka dgn kuiz yg menguji ketajaman minda dan mencabar

KASUT
WANITA:mesti banyak stok kasut!!boleh bukak kedai agy tu..hehe.suka beli kasut(dengan padan baju yang sesuai)..kasut yg mengikut trend pasti menjadi koleksinya
LELAKI:Tidak ada kasut yg mengikut trend dan tidak memerlukan sejumlah kasut,pakai je yg mane ada..

BERSAMA KELUARGA
WANITA:wanita mmg suka menghabiskan masa bersama keluarga.Mereka berpendapat,masa yg terluang elok dihabiskan bersama keluarga tersayang..Melakukan aktiviti bersama-sama mampu mengeratkan kasih sayang.
LELAKI:Ada masa-masanya jugalah.Tapi senang menghabiskan masa terindah bersama rakan-rakan.

BUNGA&COKLAT
WANITA:Sangat suka dgn coklat da bunga xpun bear..huhuKata mereka,ada makna di sebalik warna bunga yg dihadiahkan tu..mcm bear jugakla..boleh teman tidur!!hahaCoklat??LUPAKAN DIET seketika!!Malah coklat mapu mghilangkan stress..
LELAKI:Lebih sukakan benda-benda besar dan lebih bermakna seperti tgk show motorcycle BIKE, Formula ONE,ha drift ke..hehe..@_@

ha..berbeza kan?lain rasa,lain pendapat,
tapi lau dah sejiwa semuanya sama~_^
sekian dari saya....@_@
sayang mohd fairuz bin muhammad jaafar~_~
waynee...




diet dimana anda?




kita mesti ingin tubuh yang menarik(tapi aku x)haha
dan cantik,kamu perlu banyak berkorban la..!!harus!!lupa alasan yang boleh menghalang kamu untuk kurus kite mesty yakin!!suatu hari nnti ,tubuh kamu akan cantik dan tertarik da boom..hehe,ingat!!elakkan pelbagai alasan-alasan pemalas liat kosong kamu seperti berikut
(termasuk aku)=p

*tak ada masa nak diet?*
*tak akan berjaya! la*
*suatu hari nanti,berat saya akan naik juga*(SELALU..HUHU)
*saya memang kaki makan!mana saya boleh lupakan semua itu*
*susahnya nak kuruskan badan*
*keturunanlah!!*
*saya sayang lemak ditubuh saya!*(mcm ayat knal je*haha)
*selesa macam ni*(??
*pernah cuba tapi xberjaya*(itu selalu jadi)

itulah alasan kita yang berangan nk ku**s...hehe
tiada keyakinan!!mesty yakin la...
wanie ko boleh!!hehe
yang penting kita mesti amalkan pemakanan yang sihat =)
insyaAllah boleh...